lassandebiztosan

2012. április 24., kedd

A Dévény nem csak a Cukin segít :)

 Ma voltunk Dévényen, elmeséltem a kalandunkat. A gyógytornászunk egy angyal! Tanulhatna tőle sok egészségügyben dolgozó... Amellett, hogy lábra állítja a drágánkat, még engem is felrángat romjaimból.
Ő kezeli a doktornő által emlegetett kislányt, és mondta, hogy óriási a különbség kettőjük közt, neki fél évesen leállt a fejlődése, sőt folyamatosan romlott az állapota. Annyira borzasztó ez a betegség, így ismeretlenül is úgy sajnálom szegényt, és a szüleit is. :( Ez olyan igazságtalan!
Azt is mondta, hogy csomó hipotón kezeltje ugyanígy nem rugózik a lábával, mint Tündüs, ők is csak emelgetik fel, nem helyeznek rá súlyt. Lehet tünete a hipotónia az izomsorvadásnak, de az oxigénhiányos állapotnak is (ami nála nagy valószínűséggel fellépett). Sőt, van, hogy nem is tudják az okot, mégis rongybaba módjára nyiklik-nyaklik a baba. Nem kellene a szülőt egyből a legrosszabbal riogatni.
Erről jut eszembe, azon a neurológián, ahova mi járunk -csak valószínűleg egy másik doktornő- egy szülőnek, aki a Katona-módszer helyett Dévényre vitte a babáját, azt mondta, hogy nem látja anyuka, hogy a gyerekének teljesen torz az arca az oxigénhiány miatt? Így akarnak a szülőben bűntudatot ébreszteni, és rávenni, hogy az ő mindenható módszerüket válassza a szülő. Ez milyen dolog már??? Szegények fogták a babát, és elvitték egy másik neurológushoz Szegedre, aki megnyugtatta őket, hogy egyáltalán nem torz a gyerekük, és fogadják meg a gyógytornász tanácsait. Fú, de dühös vagyok már megint!!! Vérlázító, ami itt megy!!!

Végre megteszem azt, amit már sokkal hamarabb meg kellett volna: orvost cserélünk. Marha vagyok, hogy vártam a csodát, és hogy normálisabb lesz. Rengeteg esélyt adtam neki. Mondjuk mit vártam egy olyantól, akinek le kellett fényképeznem a gyerekem sz*rát, hogy adjon egy nyamvadt beutalót... Megvan a kiszemeltünk, holnap hívom az ügy érdekében. Mondta a gyógytornász, hogy nagyon szívesen ad szakvéleményt a Cukinkról, amit vihetek a leendő új dokinak. Emennek hiába vinném, szerintem elolvasás helyett inkább felgyújtaná. Úgy csinálja, mintha egy kuruzslóhoz hordanám a lányt, aki szárított kecskeszemmel és békavérrel gyógyít... Ha meg hív a drágám, hogy szerzett időpontot Pestre, megmondom neki, hogy nyalja ki köszönöm szépen az eddigi munkáját. Természetesen, ha az új orvos is rágyógyul ennyire a lábrugózás hiányára, és elküld vizsgálatokra, akkor ám legyen. Tudok én együttműködni, de nem így. Gusztustalanul etikátlannak tartom azt, amit velünk csinált, és ahogyan csinálta.

A mérgemben sütött zsömlye nem lett valami finom... Vagyis az íze jó, de nagyon kemény lett a héja. Most fele-fele arányban kevertem a tönköly lisztet a simával, mert azért egy "kicsit" borsosnak találom a 600Ft/kg-os árat. Másabb is volt a tésztája, kicsit ragadósabb, úgyhogy lehet, maradok az eredeti receptnél, vagy majd kísérletezgetek. Lehet, az is volt a gond, hogy túl sokáig sütöttem, vagy az, hogy az alá tett edényből elfogyott a víz. Tapasztalt kenyérsütő ismerőseimtől szívesen veszem az ötletet, hogy mit kellene másként csinálni, hogy legközelebb ne legyen kőkemény. A belseje viszont nagyon finom, lágy, puha.
Anikó adott egy tanácsot, hogy hogy érdemes formázni, ezt megfogadtam, és így könnyű volt gombócokat gyártani belőlük, és lehet, a közepe ezért volt kellemes állagú, levegős. Köszi a segítséget! :)
Annyira dühös voltam, hogy kókusztejet is csináltam. :) Olyan finom, és könnyen elkészíthető. Aki szeretne csinálni, receptet talál ITT. Úgy tűnik ízlik Tündüsnek, pedig cukrot sem raktam bele. Ez azért is jó, mert kissé zsíros, hátha segít a kakin, ami most jelentem a fogzásnak köszönhetően kúp nélkül megy szerencsére. Persze a lábát nyomnom kell a hasához, de a lényeg, hogy minden nap van, és viszonylag puha. Bárcsak mindig így maradna, növesszen fogat állandóan!!! :)

Amúgy egy kis tündér a leányzó, tornán is le a kalappal előtte, nem is sírt nagyon. Huncut kis vacak! Imádom nézni, ahogy kotor, mint egy robot, és közben liheg. :D A súlya 10210 g, nem háromszorozta meg a születésit, de érdekel is... Hosszát megint nem mérték, majd mi megejtjük a napokban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése