lassandebiztosan

2014. április 18., péntek

Nevezd meg! - Ne változtasd!

Úgy döntöttem, jobb, ha kiteszem a Creative Commons logóját oldalra, a későbbi, esetleges viták elkerülése érdekében. Nem azért tartom ezt fontosnak, mert hű de hasznos/nélkülözhetetlen/qrvajó "műnek" tartom a blogom, és sírógörcsöt kapnék, ha valaki forrás nélkül idézne bármit; hanem azért, mert nem szeretnék visszaéléseket...
Az történt ugyanis, hogy tegnap fürdetés előtt egy Facebook-oldalon felfedeztem egy bejegyzésben, hogy talán a blogom egyik hozzászólását idézték... De ami furcsa volt, hogy bár idézőjelbe volt téve, mégis azért át volt kicsit fogalmazva (nővér helyett unokatestvér, stb.), de lényegében ugyanaz volt. Sajnálom, hogy nem tudtam rá reagálni (vagy legalább lementeni), mert mire net közelbe kerültem ismét, addigra már eltűnt. :( Pedig szerettem volna megkérdezni az oldal tulajdonosát, hogy vajon félreértettem, és nem az én blogomból emelt át szöveget módosítva, mégis idézőjelbe téve vagy csak puszta véletlen miatt hasonlít ennyire az adott idézet a hsz-emre. (Nem akarom, hogy azt higgyétek, hogy megőrültem, de bizonyos szálak fűznek az adott oldalhoz közvetve... szóval nem tartom kizártnak a feltételezésem, de persze vádolni sem szeretnék senkit.)

És ami a fő problémám volt, az az, hogy nekem szemet szúrt (és itt lényegében rohadtul mindegy, hogy az én blogomból idézett vagy sem),  hogy idézőjelbe volt téve az ominózus hozzászólás, ami számomra azt jelenti, hogy szó szerint van idézve, de forrásmegjelölés annyi volt, hogy egy "blogon" olvasta az idéző, pedig szerintem ilyen esetekben kell, hogy honnan van a szöveg kiemelve. Ha meg át volt költve, akkor azt fel kellett volna tüntetni és elhagyni az idézőjeleket... Lehet, hogy üldözési mániás vagyok, és semmi köze ennek az egésznek a blogomhoz, de az utóbbi időkben történt negatív dolgok miatt azért bizalmatlanabb vagyok...

Éppen ezért gondoltam arra, hogy feltüntetem a "játékszabályokat". Nyugodtan lehet idézni, képeket vinni, de minden esetben kérném a pontos forrásmegjelölést és azt, hogy változtatás nélkül használjátok fel az itt talált dolgokat! És ez a blogomon lévő hozzászólásokra is ugyanúgy vonatkozik!

2 megjegyzés:

  1. Amit linkeltem oldalt, ott sok mindent be lehet állítani, én pl. azt kihagytam, hogy 'Ne add el!' Mondom, ha valaki ebből akar meggazdagodni, akkor csak hajrá... :D
    Olyan szar volt olvasni az átköltött hsz-t (persze utána még ki is volt elemezve, szavanként, hogy ez benne a hiba, emez az érvelési baja, meg ezt is lehet benne kifogásolni meg azt is). És oké, velem is megcsinálták ezt és rossz volt olvasni, hagytam is a fenébe, ha valakinek a sok-sok=az összessel, azzal én már feladom, nincs értelme, na de hogy az egyik hozzám intézett hozzászólást is elkezdjék kritizálni, na az már kiverte a biztosítékomat.

    VálaszTörlés