lassandebiztosan

2012. augusztus 18., szombat

Szaranyu

Mámmint én. (Szerintem annyira nem!!!) Méghozzá azért, mert tejet merészelek adni a 16. hónapját betöltött lányomnak. Mindezt egy fórumon kaptam az arcomba... Igen, én vagyok a hülye, hogy ilyen helyekre járok, és írogatok, valószínűleg kevesebbet fogok a virtuális világban tevékenykedni, de gyeses magányomban sokszor ez jelenti az egyetlen kapcsolatot a felnőttekkel a nap jelentős részében.

Azért leírom röviden, hogy mindez hogy volt. Van egy zárt klub egy női portálon. Itt írtam, hogy voltunk tejterhelésen, és hogy milyen szipi-szupi, hogy nem mutat tünetet. Ketten írták, hogy biztos meggondoltam -e, hogy tejet adok neki. Az egyik csaj normális stílusban elmondta a véleményét, a saját tapasztalatait, miegymást. Az ilyenekkel semmi bajom, hisz nem baj az, hogy nincs mindenki egy véleményen, ezt nem is kell titkolni. Na de a másik hölgyemény kissé felqrta az agyam!!! Kezdte azzal, hogy tönkre fogom tenni a máját és a veséjét, mert túl sok benne a vitamin, meg tele van hormonnal. Erre én leírtam a véleményem, ami nem más, minthogy nem tudjuk mindentől megóvni őket, és sajnos nem csak a tej, de szinte minden tele van vegyszerrel, hormonokkal és nem odavaló dolgokkal, ilyen megfontolásból akkor még levegőt sem tanácsos venni, hisz abban is vannak még allergének is. Aki nincs olyan szerencsés helyzetben, hogy otthon termeszt növényt/állatot tart, vagy nincs pénze bio cuccokra, az nem tudja megoldani, hogy a legmegfelelőbb, legtökéletesebb táplálékot tegye az asztalra minden esetben. Persze törekedni kell a minél egészségesebbre, de sokszor ez nem megoldható.
Az fájt a legjobban, hogy azt éreztette az egyik hozzászólásában, hogy ő jobb anya, mint én, mert nem ad csúnyarondagonosz tejet a gyerekének, és hogy ha később véletlenül baja származna a csemetéjének a tejivásból, "őt nem hibáztathatja senki, hogy nem tett meg mindent a gyerekéért". A dőlt betűs részt szó szerint idéztem... Nem tudom, hogy felfogta -e, hogy mit írt ezzel.
Az sem tetszett, hogy megkülönböztette a tápszeres babákat. Erre harapok, hisz nem ufók ők sem, mégis sokan úgy csinálják. Én már régebben is írtam itt, de esküszöm, már tényleg csináltatok valahogy egy tápszeres csecsemők érdekvédelmi egyesületét, vagy legalább egy világnapot, mert hihetetlen, hogy mennyire meg vannak különböztetve a tápos gyerkőcök. (A végén még igaza lesz a védőnőnknek, hogy ők hátrányos helyzetűek...) Azt is írta ez a nagytudású, hogy a glutént tápszereseknél később, csak a 8. hónap után kell bevezetni, míg az anyatejeseknél már a 6 hónaptól... Én életemben nem hallottam ilyenről, nem tudom, honnan vette. A stílusa sem tetszik, mert régebbi hozzászólásaiban is olyan kioktató. Én a tanácsokat nagyon szívesen fogadom, de mikor dirigálva megmondják a másiknak, hogy mit csináljon, na attól eldurran az agyam.
Én sem rejtem véka alá a véleményemet, ugyanezen fórumon az egyik anyuka írta, hogy ő ülteti a gyerekét, és én sem hagytam szó nélkül, mert nem értek vele egyet. Viszont eszem ágában sem volt olyanokat írni, hogy fú, majd ettől nagyon görbe lesz a háta, gerincsérve lesz és hogy ezzel iszonyú mértékben gátolja a mozgásfejlődését, és nem utaltam arra, hogy ettől ő kevésbé jó szülő. A tej téma ennyire volt -hanem jobban- eltúlozva az ominózus hozzászólásban. Egy példa: én bébikompba nem raknám Tündüst, de ettől nem érzem magam faszább szülőnek. Csúnya is lenne, ha mindenki ugyanazon az állásponton lenne. Az eltérő vélemények miatt szerintem nem kellene egy képzeletbeli ranglétrára pakolgatni a másikat és saját magunkat, hisz ha valaki a lehetőségeihez és tudásához mérten megad mindent a gyerekének, akkor már jó szülő, és mindegy, hogy ezt milyen úton módon csinálja.

Annak ellenére, hogy a Cuki allergiás -remélem csak VOLT- a tejre, én nem tudok erre a fehér folyadékra úgy tekinteni, mint valami méregre. Samu baba blogjában olvastam, hogy tőlünk nyugatabbra már inkább állnak át, vagy inkább vissza, a korábbi bevezetésre. Nem értek hozzá, de szerintem azért a tápszergyártóknak is előnyös, ha tej helyett 3 éves korukig az ő termékeiket fogyasztják a gyerekek.
Szóval, nekem semmi problémám azokkal, akik sokáig mellőzik a tejet, és helyette poros cuccot itatnak a gyerkőcökkel, de miért kell azért a másikat megkövezni, mert esetleg nem ugyanazon a véleményen van, és gyarló módon tejet ad, míg generációk nőttek fel ezen a minden rosszal tele lévő bűnös dolgon???

De ha már ennyire benne vagyok a tej témában, megemlítem, hogy szerencsére minden rendben zajlik emésztés ügyileg. :))) Vidámság!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése