lassandebiztosan

2012. június 30., szombat

Ezek történtek mostanság

Mostanában elég kevés időm volt ideülni, rég volt már ilyen. Vagy mentünk valahova, vagy jöttek, tök jó volt, hogy történt körülöttünk valami. :)

Nemrég megállítottak volt munkatársaim, és olyan jól esett, hogy kérdezték, hogy ugye nem akarok végig itthon maradni, és visszamegyek, mert aki helyettem van, nem vált be. :) Ez annyira jól esett. Én amúgy a munkámról azt mondanám, hogy lehet, hogy lassabb voltam, mint az átlag, de elég kevés hibával dolgoztam, és tudok csapatban dolgozni, és nyelni. Na ennyit az öndicséretből, mert ugye az büdös, de akkor is kellemes volt ilyet hallani. Amúgy, ha nem lesz nagyon égető, akkor nem szándékozom visszamenni előbb, ugyanis kb. 20 rongyot keresnék, de 5:20-ra kellene menni, és hova rakom a csajszit. Nagyon hülye időpontban van. Persze, ha ezen fog múlni, hogy hónap végén lesz -e kenyér az asztalon, akkor természetesen visszamegyek, de így, hogy az első év nem csak az önfeledt babázásról szólt, így gondoltam, most már, hogy kezd jó lenni a dolog, kihasználom, hogy itthon lehetek vele.

Voltunk a strandon is, tetszett neki. Meleg is volt, jól éreztük magunkat, minimum 2 éve nem voltam pancsolni. Egy vén f*sz úszómester beszólt, hogy nem lehet bemenni a gyerekmedencébe felnőttnek. Mondom ez meg milyen már?! Roppant családbarát. Férj kérdezte az öregurat, hogy akkor hogy szedjük ki a vízből a járni nem tudó kölkünket, mire azt a választ kaptuk, hogy ők űbercukik, mert megengedik, hogy bemenjenek a szülők lábbal, ennyi engedményt adtak a szabályzatból. Még jó, hogy nem kell megvárni, hogy kifújja a szél, vagy hogy leengedjék a vizet... Amúgy szerintem egy gombás, gelvás láb is lehet olyan fertőző, mint más testrészek. Jó, rendben, szóljon (a táblán úgy van, hogy a medencébe nem mehet szülő, a pancsolóra nem tértek ki, szóval nem teljesen egyértelmű), de a stílusa nagyon felqrt, nem szeretem, mikor úgy beszélnek velünk, mint valami suttyókkal. Amúgy nagyon paprikás volt az öreg, állandóan fújkálta a sípját másokra is. És a víz meg hideg a pancsolóban. Legalább a legkisebbeknek való medence lenne normális hőfokú, ami ugye babáknak van. A jegy meg drága. Eszembe jutott, mikor még kicsi voltam, a gyerekmedencében rendszeresen úszkáltak kakik, és lám, itt vagyok, megmaradtam, túléltem. Persze gusztustalan volt, majd behánytam, de kicsit azért elvannak manapság túlozva a dolgok...

Nemrég panaszkodtam egy hozzászólásban, hogy a Cuki milyen antimatrica, és hogy már az is eszembe jutott, hogy mi van, ha az érzelmekért felelős agyterülete is sérült, és azért ilyen. Erre ma meg olyan édes volt, mert amikor itt voltak az unokatesói, csomószor odajött hozzám, és odadugta a fejét. :) Tündér volt! Persze, ha nincsenek nálunk sokan, és nem kell egy kis biztonságérzet, akkor tojik a fejemre a kis piszok. Meg ma jó pár percig a vállamra hajtotta a fejét. Ilyet sem szokott.

A strandról hazajövet életében másodszor megtartotta a cumisüveget. Egy kicsit azért titkon megdöntöttem úgy, hogy ne lássa. Olyan jó volt látni, hogy egyedül iszik, én nem tudom, mi a baja vele, és miért nem érdekli ez. Kanalazni továbbra is szeret, de az evése kicsit rosszabb lett. Általában 3 falat után fordítja el a fejét. Ilyenkor próbálom tukmálni, hogy akkor egyél te, mert úgy ugye fincsibb, vagy énekelek, vagy játékokat pakolok elé. Zsivány ám!
Ma délután meglepett: 3 órát aludt. Ilyen még sosem volt, általában másfeleket, vagy egyet alszik. Furcsa volt, vártam már, hogy kukorékoljon. :)

Nem tudom szó nélkül hagyni, amit tegnap volt szerencsém hallani és látni a tv-ben. Háttérzajként ment, de felfigyeltünk Toncsi csöcseire. Vagyis arra, hogy az 5 éves lánya cicizik, játszik a melleivel, mert egyszer látta egy ismerősüknél, és azóta akarja. Normális dolog ez??? Szerintem nem annyira, csak címlapra akart kerülni. De ilyennel??? Nem gondol abba bele, hogy ezzel a gyerekének árt, mert esetleg az oviban emiatt csúfolhatják? Még jó, hogy nagyon ritkán nézek tv-t, és nem folyósítják el az agyam az ilyen információk.
Ha meg már szoptatás, le kell írnom röviden a véleményem. Utálom, azt a meggyőződést, hogy minden anya tud szoptatni, csak akarni kell, és akinek nem sikerül, az egy mocsok. Ha ennyire egyformák lennénk, akkor pl. mindenkinek 28 napos lenne a ciklusa, percre pontosan 40 hétre szülne, és oxitocin nélkül. A tejtermeléshez is kellenek bizonyos hormonok, megfelelő lelkiállapot, mirigyállomány, stb.  És ott van a bimbi is: akinek lapos, vagy befelé forduló, már nehezebb helyzetben van, mint akinek nem ilyen. Miért kell ennyire általánosítani? Persze legtöbbször azok pocskondériázzák a tápos babák anyukáit, akiknek gördülékenyen ment a szoptatás, és max egy kicsit kellet küzdeniük érte.
Ezzel most nem mentegetőzni akarok. Követtem el hibákat, és csomó dolgot máshogy csinálnék, de én úgy érzem, a tőlem telhetőt megtettem. Sajnálom, hogy nem tudtam a legjobb táplálékot adni neki, és nem volt meg az a szoros kontaktus köztünk; de így több, mint 1 év távlatából már nem látom olyan tragikusnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése