lassandebiztosan

2012. január 8., vasárnap

Sz.r ügy!

 Elegem van a tehetetlenségből! Megint kaki téma, aki enni készül, inkább ne olvassa, kép is lesz...
 Ugye kezdődött azzal, hogy miután hazajöttünk a kórházból, nem volt széklete. Kérdeztük a dokit, a válasz: nem engedték volna ki úgy a kórházból... Ezzel szemben kanállal piszkáltuk ki belőle a kőkemény kakit.
 Később is változatlan volt a helyzet. Sokszor kellett hőmérőzni, vagy hashajtóval rásegíteni. Egy idő után viszont úgy tűnt, kezd rendbe jönni, kétnaponta segítség nélkül volt termés. Aztán megint nehézkessé vált, de abban bíztam, és mások is azzal vigasztaltak, hogy majd a hozzátáplálás megoldja. Elkezdtem, almát kapott először, bár bennem volt a félsz, hisz az almáról is azt mondják, hogy hasfogó. Meglepetésben volt részem, minden nap volt kaki, de nem tartott sokáig a csoda. Egy kis idő múlva újra csak küzdelmek árán sikerült. Pedig ekkor már barackot is kapott. 6 hónapos koráig HA tápot evett, erre is gyanakodtunk, így váltottunk. Még rosszabb lett. Szinte az összes létező fajtát kipróbáltuk, de változás nem történt. Az orvos nagy könyörgések árán felírt egy komfort nevzetűt. Nagy reményeket fűztem hozzá...hiába.
 Az orvosnak minden egyes tanácsadáson mondtam, hogy szerintem ez nem normális, de mindig azt a választ kaptam, hogy Laevolac. De mondom az meg úgy fölfújja, mint a lufit szokták, és nem is használ. Azt is közölte, hogy a krumpli és a répa is megfoghatja. Nem mondja?! Ezzel nem lettem okosabb, eddig  is tudtam, és kerültem ezeket a dolgokat. Ennyivel el volt intézve, ja még annyit azért hozzátett, hogy ha nem vigyázok, be fog repedni a végbele. Ez, vagy ehhez hasonló párbeszéd minden alkalommal elhangzott.
 Nemrég, mondom jó, felfúvódás ide-oda elkezdtem adni a Laevolac-ot. Két nap adás után volt, majd megint semmi. 3-4 nap kakimentes napok után kúppal is rá kellett segíteni. Persze tök puffadt, és nyűgös volt. Csecsemőknél a fenntartó adagja 5 ml, a Cukinak 10 ml sem használt, ugyanúgy vastag volt. Így visszatértem a Mira baby vízre, kap kamilla és édeskömény teát, és most 2 nap után kapott kúpot is. Tudom, hogy rászokhat, de nem állapot, hogy ennyit kelljen neki szenvednie.
 Legutóbb én kúpoztam, és olyan elkeserítő, hogy a székletlazítók ellenére is ennyire beleköt a kaki. :( Nehéz akkor visszatartani a könnyeimet, miközben sírva préseli ki magából, de ilyenkor őt kell vigasztalni, nem szabad, hogy érezze, hogy majd meghasad a szívem. Megegyeztünk Emberrel, hogy egyszer ő, egyszer én kúpozom. :(
 Mivel a doki szarik a fejünkre, így elkezdtem kutakodni a neten. Tudom, nem a legjobb módszer, és orvos sem vagyok, de ha cserben hagyják az embert, akkor találni kell valami megoldást. Sajnos van egy betegség, aminek a tünetei nagyon hasonlítanak az övére. Ez a Hirschprung-betegség, aminek a lényege, hogy nem jól fejlődtek ki a bélben az idegek, így ott szűkület lesz, és feltorlódik a széklet.
Tünetek:
 "A Hirschsprung betegség vezető tünete a székrekedés és a hasi puffadás, mivel sem a széklet, sem a szelek nem tudnak normálisan ürülni. A szokásos, hasfájás esetére javasolt praktikák – masszázs, hasra fektetés, gyakoribb büfiztetés, szélhajtók, hashajtók – egyáltalán nem, vagy csak ideig óráig használnak.

 Jellemző a nehezen ürülő, kemény széklet és/vagy a fájdalmas székletürítés. Ha tud a csecsemő székletet üríteni, akkor csak hosszú kínlódás, sírás után, mivel át kell passzíroznia a székletet a mozdulatlan bélszakaszon. Éppen ezért jellemző, hogy robbanásszerűen ürül a széklet ill. a szelek.

 Kritikus időszak a hozzátáplálás elkezdése, mivel olyankor a nagyobb mennyiségű és szilárdabb széklet termelődik, így gyorsan romolhat a csecsemő állapota.

(forrás: http://hirschsprung.babafalva.hu/2010/04/03/a-hirschsprung-betegseg-tunetei/#more-25)

Nála ez mind megvolt, és még máshol olvastam, hogy jellemző a szalagszerű, vastag széklet, és az is, hogy csordogálhat hígabb kaki, mert az eltömődött bélrésznél elkezd erjedni, és ez kifolyik. Azt gondoltam ekkor, hogy hasmenése van, de még aznap erőlködött ki olyan vastagot, hogy nem igaz!
 Nem bírom tovább nézni tétlenül, hogy szenved! És nem is fogom! 9 hónapja küzdünk ezzel, és elhanyagolható az olyan kakik száma, amik mindenféle segítség nélkül történtek, és ez szerintem már nem normális dolog. Legközelebb eljön az apja is a dokihoz, vesz ki szabit. Engem rohadtul nem vesz komolyan ez a nőszemély, de mikor férj bent volt, egész máshogy kezelt bennünket, úgyhogy kell egy kis erősítés. 9 hónapja ugatom, hogy nem normális dolog, erre mindig csak ugyanazt a választ kapom. Meguntam! Ha nem lesz előrelépés, megmondom neki, hogy a hashajtós üveg vastagabb felét fogom a seggébe helyezni, hogy tudja meg, mit érez a lányom heti kétszer! Vizsgálják ki, és kész! Én ezt nem nézem tovább!
 Legtöbbször ilyen:


 De hogy ne csak rossz dolgokról írjak: szerintem már nem kell sok, és elkezd mászni a nagylány. A lábait egyre jobban használja a kúszáshoz, és csomószor maga alá húzza. Olyan édes!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése