lassandebiztosan

2012. november 3., szombat

Hőemelkedés, mosódió

A Cuki pár napja kevesebbet eszik. Nem nagyon agyaltam rajta, de azért furcsa, hogy teljes étkezéseket hagy ki. :O Erre ma már melegebbnek éreztem a homlokát, és 37,4 a hője. Remélem nem akar feljebb menni. Fogát nem látom, hogy jönne, így valószínű, valami kórsággal küzd a kis szervezete. De most gyógyult ki nemrég... :(
Amúgy a kedvén nem látni semmit: vidám, cuki, nem nyűgös, energia is van bőven. Nem értem. Nagyon félek, hogy nehogy hétfőre gatyásodjon le, mert akkor új időpontot kell kérni, és én belebolondulok, ha még 4-5 hetet kell várni arra, hogy megtudjuk, hogy mennyit hall. Szorítsatok kérlek, hogy sikerüljön megcsinálni a vizsgálatot! Állítólag egy kis nátha nem akadály, de gondolom lázasan nem lehet odavinni...

Újabb szokása a Tündüsnek, hogy pelenkázás közben simogatja a kezünket, és nézi az arcunkat, hogy mit reagálunk. Nem győzünk tőle olvadozni. :) Kicsit bújósabb is, mint volt, és ez annyira jóóó érzés. Kis zabbantanivaló.

VIZET iszik!!! De nem ám akármilyet... Csak szigorúan a fürdővizét hajlandó kortyolni. Grrrrr. Nem nagyon szoktam neki engedni. Biztos finom lehet a meleg, tusfürdős, (néha pisis) víz...

Az altatások mostanában zötyögősebbek: este 10-11-nél hamarabb nem hajlandó aludni... Ez szerintem kissé késői. Lehet, hogy az óraállítás zavarta össze, vagy én nem tudom, de az biztos, hogy vasárnap időben le kellene rakni, hogy ne legyen annyira nyűgös a hajnali keléstől.

Egy kis mosás, takarítás: Gabi kérte, hogy írjak a mosódióról, és hasonlókról. Régebben is terveztem már, most rá is veszem magam.
Akkor vettem egy zacsi mosódiót, mikor a Cuki lábán csúnya, piros folt jelent meg. Ahogy elkezdtem mosópor helyett ezzel mosni, nagyon gyorsan eltűnt a bibis. Már ezért megérte. Ha tudok erről az alternatív megoldásról, már rég ezt használtam volna, és én szívem szerint minden pici babásnak javasolnám.
Sokáig úgy mostam, hogy az ő ruháit dióval, míg a mieinket a megszokottak szerint. Pár mosódiót áruló honlapon olvastam, hogy ha áttérünk erre, akkor ne használjunk mellette mosóport, mert trutyis lehet a ruha, de én ilyet szerencsére nem tapasztaltam, lehet marketing fogás, vagy mifene, hogy könnyebben váljon meg az ember az évek óta használt vegyszerektől. Mert azért valljuk be, legalábbis én bevallom, hogy jócskán beleivódik az agyunkba az, hogy csak az a tiszta ruha, ami ontja magából az öblítőszagot, és foltjait intelligens molekulák próbálták eltüntetni, tüntették el. Erről jut eszembe, hogy mivel próbáltam az IQ betyáros, drága port és a mosódiót is, én azt tapasztaltam, hogy a makacs foltok nem jönnek ki olyan könnyen, mint ahogy a reklámok hirdetik még a drága szerrel sem. Talán annyi, hogy a mosószer használatával halványabb, de ugyanúgy ott van. Találkoztam már olyannal is, amit még a professzionális folteltávolító sem gyűrt le. Szerintem itt a garancia az, hogy még frissibe ki legyen szedve. Persze ez sokszor kivitelezhetetlen, ezért is jó turiból öltözködni, mert nem sajnálja az ember annyira. :)
Folteltávolításra hallottam még, hogy jó az epeszappan. Én a DM-eset már próbáltam, de nem győzött meg. Még keresem az igazit. :)
Öblítőszer helyett levendula illóolajat cseppentek, olyan 5-6-ot a vászonzacskóra. Egy kis ecetet is szoktam használni, de azt a rekeszbe öntöm.
De hogy összefoglaljam, én úgy minősíteném a mosódiót, hogy azt biztosan tudja, amit egy olcsóbb fajta mosópor (koszosabb zoknik azért előkezelés nélkül nem lesznek patyolat tiszták), de nem kövesedik bele az adagolóba, és nem cseszi szét a környezetet, sőt, még vegyszermaradványok sem szívódnak fel a bőrünkön keresztül, és bár drágának tűnik, de sokáig elég, szóval én szeretem. Ja, és amire maximálisan bevált: irtó jól eltünteti a levéltetveket. Csináltam belőle jó erős főzetet, egyszer lefújtam a hibiszkuszt, és egy deka tetű nem volt utána rajta. Eredetileg pont az élősködők és gombák ellen termeli a növény a saponint, amely nem mellékesen a mosás során tisztítja a ruhát is.
Fehér rongyokhoz kell használni plusz dolgot. Nekem erre nem nagyon vált be a mosószóda, viszont ki szeretném próbálni a nátrium-perkarbonátot. Ez oxigénre (fertőtlenít, fehérít) és mosószódára (zsírtalanít, vizet lágyít) bomlik el vízzel érintkezve. Ez is környezet -és pénztárcabarát megoldás.

A fürdőnk azért nem az igazi, szerintem a 30 éves csempe van fent, ahol rengeteg helyen még a fuga is hiányzik, ahol meg van, ott szürke, amit eddig nem sikerült semmivel kifehérítenem. Szerintem a megoldás majd egy felújítás lesz, ha munkába állok, és letelik a személyi kölcsönünk, ezzel fogunk kezdeni. (Aztán majd új konyhaszekrény.) A kád katasztrófa. Olyan anyag, ami nem csúszós, hanem ilyen tapadós szörnyűség. Nem könnyű tisztán tartani, pedig sokszor kell suvickolni, mert a mosógép vize is oda megy... A szivacsot szétcincálja, a rongyokba beakad, szóval borzalom, de még mindig inkább ez, mint a zuhanytálca, úgyhogy befogom a szám. :)
A csaptelep sem volt az igazi. Az már valószínűleg volt cserélve, de bizonyos helyeken a volt lakó nem vízkőoldózta rendesen, és elég vastagon olyan volt. Segítségemre volt a régi, jól bevált ecet, ahogy drága Mamákám mondaná: esenc. :) Szerintem az egyik legjobb vízkőoldó. Erről hoztam bizonyítékot is:


Ha extra csillogást akarok, akkor úgy csinálom, hogy ecet, majd Frosch narancsos súroló, és végül mikroszálas törlővel átdörgölöm. Garantált hatás. Amúgy a kedvenc házimunkám a vízkőoldás, imádom csinálni. Látványos, és nem túl nehéz meló.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése