lassandebiztosan

2013. szeptember 1., vasárnap

Nyugodt séta

 Annyira csodás volt tegnap!!! :) Lementünk a játszótérre. Volt 3 kisgyerek, Tündüs kicsit feszélyezve érezte magát, olyan rossz volt látni rajta a szorongást. Pedig cuki gyerekek voltak, mind testvérek, szülők is szimpik, normálisak voltak. Hannesz csinált olyat, hogy mindkét kezében volt paré (szerintem parlagfű palánták...a homokból nőttek ki), és mikor megszagolta őket, remegett. Ilyet itthon is szokott ölelésnél, macska szadizáskor simogatáskor. Így valahogy befeszíti magát, és rezeg az egész gyerek. Elég látványos, a játszótéren is észrevettem, hogy kiszúrták, de normálisan álltak hozzá. Jól esett ez is.
 Fél óra múlva megunta, és ment volna a "tócsás játszótérre". A 2 szökési kísérlet után beleraktam a babakocsiba. Nem akartam, hogy a hideg vízben tapicskoljon késő délután, ahhoz azért már hideg van. Leparkoltuk a járgányt a biciklitárolóban, de mondom ne csak fél órát legyünk már lent ugyan. Nagy levegőt vettem, és bakocsika nélkül elindultunk sétálni. Egyedül nem szívesen vágok neki, de most nagyon bátor voltam. :) Ő meg nagyon ügyes! Egy óriási pozitív csalódás volt. :))) Nem rohant, szépen jött mellettem, nézelődött. Kikötöttünk egy olyan játszón, ami nagyobb gyerekeknek való, azt is kiborulás nélkül vette tudomásul, hogy ott nem tud semmit sem csinálni. Van ezen a helyen egy rét, amin van ilyen fekete "pálya". Nehezen tudom leírni, de ilyen gumis aszfalt, vagy valami hasonló, és a rét körül megy, és vannak csinálva bele dombocskák. És rá bírtam venni, hogy sétáljon rajta. Sőt, még tetszett is neki az emelkedő-lejtő. Ezután már sötétedett, ideje volt haza menni. Kicsit hagytam, hogy menjen a feje után, de aztán mindenféle erőfeszítés és harcolás nélkül sikerült irányba állítanom. Még fogócskáztunk is egy picit. :) És hosszú időn keresztül FOGHATTAM A KEZÉT! Hát a könnyem mindjárt kicsordul, de komolyan.
 Annyira furcsa lehet, ha ez a megszokott viselkedés, és az a csodálkozni való, mikor megvadul a gyerök. :)
 És még táplálkozni is hajlandó! Egész nyáron elutasította a paradicsomot, nemrég viszont úgy harapta, mint az almát. Jó, nem eszik sokat, anyu kétségbe is van esve, hogy lefogy szegényke, de én ennek is örülök, mert már jobb a helyzet, mint pár nappal ezelőtt.

21 megjegyzés:

  1. Leírtad a gyerkőc nevét. Nem tudom, hogy direkt volt-e. Csak gondoltam szólok, hátha kitörölnéd gyorsan. :D
    Nagyon örülök, hogy ilyen jól sikerült a séta. Még sok-sok ilyet kívánok!!! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hannesznek csak itt a blogon és itthon szoktuk hívni, ez az álneve, rokonok, barátok számára ismeretlen, így hátha nem lepleződünk le. :)
      Köszi, remélem egyre több ilyen lesz! (eddig ez volt a 3. kiborulás nélküli séta azóta, hogy megtanult járni)

      Törlés
    2. Naggggyon cseles:)
      Meghatódtam,komolyan. Azt hiszem, tudom, mit érzel, mennyire felemelők az ilyen pillanatok. Legyen belőlük egyre több!

      Törlés
    3. ;) Muszáj, nehogy lebukjak.
      Igen, nagyon jó érzés, komolyan, mintha Oszkár-díjat kapnék, vagy valami hasonló. :)

      Törlés
  2. Szia! Zugolvasód vagyok (a gyerekeink rengeteg dologban hasonlítanak, és nagyon hasonló dolgokat élek át mint te). Meg szeretném kérdezni, hogy a Vadaskertből neked visszajeleztek emailben? Mert pár nappal előtted jelentkeztem be online és még semmi visszajelzést nem kaptam :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Még nem írtak, pedig már nagyon várom, kíváncsi vagyok, mikorra kapunk időpontot (meg szeretnék túlesni rajta, hátha okosabbak leszünk). Egy sorstárs anyuka írta, hogy nekik 2 hetet kellett várni a levélre, majd kb. 2 hónapra rá kaptak időpontot vizsgálatra. Én még a hosszú hétvége előtt küldtem el a jelentkezést (csak elfelejtettem ide leírni).

      Törlés
    2. Köszi a választ :) Akkor várakozunk tovább...Nálunk most épp jobb napok vannak, ilyenkor eszem magam, hogy minek rángatnám vizsgálatokra, tuti minden oké vele, aztán egyszercsak csinál valami furcsaságot és kezdődik minden elölről....

      Törlés
    3. Tegnap megérkezett a várva várt email is.
      Én úgy vagyok vele, hogy inkább vizsgálják feleslegesen, mint hogy aztán később derüljön ki valami. Meg főleg egy ilyen helyen, de szerintem máshol is így van, hogy ha nincs semmi a gyerkőccel, szerintem tuti, nem húznak rá egy kódot. Úgyhogy szerintem nem vesztetek a vizsgálattal, sőt. Hátha megnyugodtok tőle.

      Törlés
    4. De jó, akkor talán nemsokára hozzám is érezik :)Nem csupán a diagnózis lenne fontos, néha sikítani tudnék, hogy segítsen valaki...amikor egész nap azon küzdök hogy csak 1 mp-re magamra tudjam úgy vonni a figyelmét, hogy valamit megtaníthassak neki. Egy állathangot, vagy egy mozdulatsort, bármit. Most ráadásul anyósom is beparáztatott, a kisfiam nemrég kezdett járni kiadós dévény torna után 16 hónaposan és anyós a múltkor megjegyezte hogy húzza a jobb lábát. Nekem ez eddig fel se tűnt, csak hogy a jobb kezét totál furán tartja és nem szereti használni, de mondom majd leszokik róla. De most ha a jobb lábat hozzáadom már kezdek beijedni.

      Törlés
    5. Szorítok, hogy mihamarabb mehessetek ti is, tudom, milyen rossz a bizonytalanság... Nagyon ismerős a figyelemfelkeltés nehézsége is. Nem tudom, láttad -e, de tavaly ilyenkor még itt tartottunk:
      http://www.youtube.com/watch?v=EPAGlSyFgPg
      Azt hiszem hallatszódik a hangomban a kétségbeesés. Most azért már rengeteget változott, van, hogy a nevére is hallgat. :) Remélem mondanak majd jó tanácsokat nektek is a Vadasban, és megkapja majd ő is a megfelelő fejlesztéseket. Az a Ti szerencsétek is, hogy időben vagytok, mert az nagyon jó, ha nem hagyjátok annyiban, és mentek utána. Nálatok védőnő/orvos mit mond?

      Törlés
    6. Megjött a mi időpontunk is, juhé-juhé október 3. Ti mikor mentek? Épp csak rálestem a legutóbbi bejegyzésedre, mindjárt el is olvasom, nagyon érdekesnek tűnik.
      Mutattam a Férjemnek ezt a videót még amikor megtaláltam a blogod, azóta is emlegeti :) Meg azt is hogy a Te kislányod is milyen szép és úgy tűnik az ilyen problémás gyerekek mind annyira szépek.
      Picit én még félek is, hogy elhajtanak azzal hogy túl kicsi a gyerek.
      Védőnő-doktornő....a hipotónia se tűnt fel nekik és tök későn kerültünk Dévény tornára, hiába bizonygattam hogy valami nem stimmel. Anno ugyanezt eljátszottuk a tejfehérjeallergiával is, durván refluxos lett tőle a gyerek, gyomorsav szagban éltünk, 15 percenként riadt alvásnál mert marta, az ő elméletük az volt, hogy valami lelki törést okoztam a gyereknek...én kísérleteztem ki saját pénztárcára spéci tápszerekkel a tejfehérjeallergiát...Szóval tőlük nekem már az is nagy szám ha nem gördítenek nekem akadályokat...
      Na elolvasom a bejegyzést :)

      Törlés
    7. Jaj, de jó!!! Mi okt. 8-án megyünk. Majd írd már meg, hogy mi volt a vizsgálaton, kíváncsi vagyok.
      Igen, szerintem is nagyon szépek a csodabogarak. Vagyok egy autis csoportban, és egyik gyerkőc szebb, mint a másik. Van valami a szemükben vagy én nem is tudom, hogy mitől ilyen varázslatosak.
      Elhajtani biztos nem fognak, ne félj, akkor szerintem a válasz email-ben írták volna, hogy később menjetek.
      Hm... Szinte már meg sem lepődöm, amit a védőnő-gyerekorvos kombóról írtál. Biztos vannak köztük is jó szakemberek, de ahogy beszélgetek anyukákkal, inkább csak a durva eltéréseket veszik észre, ha a szülő meg megérez valamit, elhajtják azzal, hogy jaj, nem kell aggódni, minden rendben. Nem mondod, hogy azt merték mondani, hogy lelki törést okoztál neki??? Te jó ég, ez durva, és szomorú. De most komolyan, gondolkodnak ezek, mielőtt kinyitják a szájukat? Elképesztő! Szegény, még jó, hogy nem hagytad annyiban, és megoldottad magad kísérletezéssel. De ennek ugye nem így kellene lennie. :( Jaj, nem tudom, itt írtam -e, vagy csak a régi blogba, szóval az én drágám is tejallergiás (volt?), nála székszorulást okozott, minden tanácsadáson szóltam, a doki ennyit mondott, ne adjak neki répát, meg banánt. Hiába mondtam, hogy nem kap csak lazító kajákat, meg sem hallotta. Miután már nagyon szenvedett, alig bírt kakilni, így kellett szegényből szinte kipréselni /kis lábát a hasához nyomva :(/, már nem bírtam tovább idegileg, így 1 héten keresztül lefényképeztem a kakikat, leírtam, hogy mit adok neki enni (hogy lássa az a barom, hogy nem répával tömöm), a hashajtó mennyiségét is leírtam, elmentem gyerek nélkül sima rendelésre, és odab*sztam az asztalára. És még neki állt feljebb, mert azt mondta, hogy a tanácsadásokon biztos nem mondtam elég drasztikusan... Ehhh, azt hittem felrobbanok.

      Törlés
  3. off: Rájöttem, hogy amit mobilról küldök kommnentet, az nem jelenik meg. :-( Eddig kb. 3 bejegyzés szált el az éterbe.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :( Megnéztem a spam-ek közt, de ott sincs... Hová tűnt és miért??? Sajnálom!

      Törlés
    2. Én sem tudok mobilról megjegyzéseket hagyni sajnos, de nem csak nálad máshol sem. Ez a baj, pedig a legtöbbször onnan olvasok mindenkit :(

      És hogy ez se maradjon le: Hurrá! :D

      Törlés
    3. Ez a mobilom hibája lehet, legközelebb onnan nem küldök. Pedig milyen érdekes dolgok voltak DD

      Törlés
    4. De mé nem lehet mobilról? Lehet, hogy valamit be kellene állítanom??? :(
      Turchi, ne csigázz már, áruld el, hogy mik tűntek el! :) Jaj, olvastam a praxison a magázódóval folytatott "beszélgetésed". Nem gyenge. Mármint a fazon. :D

      Törlés
    5. Szerintem ez nem a te blogod beállításától függ, hanem a mi mobiljainknak valami problémája. Magázódókkal meg kell időnként beszélgetni, már csak az idegrendszer egészséges edzése miatt is :-). Amúgy is most az utazás miatt egy picit morózus vagyok, de ez természetesen nem az én hibám :-). Legutóbb egy olyan bejegyzés tűnt el a neurológusos témádnál, ahol a még csecsemő gyerekünket, aki oxigénhiányosan született, elvittük neurológushoz, hogy nagy a feje, és nem bírja rendesen emelni. Megvizsgálta nagyon alaposan, nem talált rendellenességet, majd rákérdezett a nevére, az apai családra, és közölte, egy gimnáziumba járt a gyerek apjával és annak két fiú testvérével, és ott mindenkinek nagy volt a feje :-) Nem kamu! Tényleg nagy a fejük. Majd berakok egy képet, ahol apa és pár hónapos fia hasonló nagy fejformával nézegeti egymást, mint két ufó :-)

      Törlés
    6. Fú, engem jól fölhúzott a magázó, főleg azzal, hogy próbált nagyon okos lenni, de annyira nem ment neki, mint hiszi... De tényleg jó kis edzőterem a praxis blog. ;)
      Várom az ufós képeket! :)

      Törlés
  4. De jó! Úgy tűnik, szaporodnak az ilyen bejegyzések. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem idővel kiszorítják az ilyen posztok a rinya bejegyzéseket. :) Bár tegnap ismét megvadult, ment mindenfelé. Eddig összesen 3 olyan séta volt (1 éve tanult meg járni), mikor úgy működött, mint egy átlag gyerek.

      Törlés