lassandebiztosan

2012. október 7., vasárnap

Csináld magad lámpabura

 Egészen felb*szódtam, hogy drágák a csillárok, így elterveztem, hogy, csinálok inkább saját kezűleg. Elkezdtem kutakodni a neten, és találtam is egy könnyen megvalósítható ötletet ITT.

A foltos prototípus
 A prototípus darabomnál -mivel a háztartási boltban nem volt keményítő- tapétaragasztót használtam, mert nagyon be voltam zsongva, és mindenáron azonnal meg akartam csinálni a burát. (Ez annyira jellemző rám, képtelen vagyok várni...) Ennél poliakril fonállal dolgoztam, és a végeredmény nem lett olyan szép, mint a pamuttal. De a lényeg, hogy így is működött, és nem roskadt össze. Sok helyen olvastam, hogy nem tartotta meg az alakját. Egy biztos, ha valaki tapétaragasztóval csinálja, a száradási idő több, mint keményítővel, és nem árt gumikesztyűt húzni. Én nem tettem, és a végére elégéggé csípte a kezem a trutyi. És még a strandlabda színét is megmarta, ami beleivódott a kész búrába, ezért is neveztük ki őt próbagyártmánynak.


A legfontosabb hozzávalók
  Most a befutó, és garantáltan működő változatot mutatom be. Ehhez kell:
-strandlabda (gömb alakú lufi is jó, de szerintem a labda jobb)
-háztartási keményítő
-PAMUT fonal
-gumikesztyű
-fólia vagy újságpapír, mert nélküle minden trutyis lesz
-testápoló
-függeszték-foglalat vagy mi a fene, szóval olyan vezeték, aminek a végén izzófoglalat van :)



 A keményítős cuccot úgy csináltam, hogy az egész dobozt felhasználtam, és kicsit több, mint másfél liter vizet adtam hozzá, és a rottyintás után így jó sűrű lett. Közben a labdát alaposan bekentem krémmel.
 Ezután jól beáztattam a gombolyagot, megnyomkodtam, hogy rendesen átjárja a szálakat a massza. Majd jöhetett a "mókás" rész, a tekergetés. Arra figyelni kell, hogy ahogy fogy a fonál, újra kell nyomkodni, és figyelni kell rá, hogy mindig keményítős legyen a fonal. Körülbelül 1-1,5 óra ment rá... A végén már nagyon untam.
 Majd egy tányérba tettem, és vártam:

Száradás közben

 A keményítős változat kicsit több, mint 1 nap alatt megszáradt. Csak akkor szabad leereszteni a labdát, ha azt benyomkodva a szálak már megtartják magukat. Vágtam egy lukat rá (nem árt erős ollót használni), és azon keresztül kiműtöttem a labdát. Ezen a nyíláson később az izzócsere is megoldható. És ennyi az egész. Az anyagi vonzata, akárhogy is számolom, nem több, mint 2500 Ft.


1 megjegyzés:

  1. Szia, nekem nem túl jó a kézügyességem, van esetleg lehetőség készen vásárolni egy ilyen fonal lámpabúrát? Nagyon menne az étkezőbe... Köszönöm előre is, Petra

    VálaszTörlés