lassandebiztosan

2012. december 12., szerda

Akka, vonat, ajakfék

Bővül a szókincse. Olyan kis ügyes, és annyira zabálnivaló hangon mondja, mikor meglát egy autót, hogy akka. :) Na meg az oóóóóót-ot (ott van) is elképesztő vékonyka hangon adja elő, édes nagyon. És megfejtettük, hogy mi lehet a tikke. Nagy valószínűséggel tessék, mert akkor mondja bőszen, mikor odaad valamit. És véééégre, néhány utasításra reagál, pl ma odahozta a kérésemre a labdát, és fürdésnél, mikor öntözgetett, mondtam neki, hogy adjon már nekem egy kacsát, és bár nem adta oda, de levett egyet a kád széléről. :))) Ezek nagyon jó jelek.
Most viszont le kell írnom, hogy tegnap mit művelt: itt volt anyu is, így szem és fültanúja lehetett, hogy milyen kis fenevad tud lenni a cuki unokája... Nagyon nem egyformák ilyen szempontból a napjaink, legtöbbször nem kerget az őrületbe, de néha megesik. A tegnapi nap ilyen volt, mindenért bőgött. Volt, hogy csak mutattam a cumisüvegét, és már visított, pörgött, toporzékolt, de közben tudtam, hogy szomjas... Így visszagondolva vicces, de akkor majd felrobbantam. Na meg ami végképp kiakasztott: mondtam neki valamit, erre dobálta magát a földhöz, de úgy, hogy rendesen kongott a feje. Mondom ilyen nincs. Aztán levittük sétálni, de nem hajlandó fogni a kezünket, így ebből is származott egy kis nézeteltérésünk, minek hatására lefeküdt a földre, ezáltal mikor felvettem, én is olyanná váltam, mint aki meghempergett. Amúgy szerencsére akkor sem jövök zavarba, ha nézőközönség előtt vadul meg, abszolút nem érdekel, hogy mit gondolnak. Sőt, néha elég nevetséges is tud lenni a szitu. :D Aztán, hogy megkoronázza a napot, még aludni sem volt hajlandó, hogy azalatt egy kicsit kieresztettem volna a gőzt.

A mai nap viszont nagyon kellemesre sikerült. Elmentünk barátnőmékhez. És nem is akárhogy, hanem vonattal. Kemény 3 km-t utaztunk, még jó, hogy ha gyerekkel megy az ember, jár a 33%, mert egy retúr jegy így is 340Ft-ba kerül... Döbbenet! De szerencsére mázlink volt, mert kallerbá/né nem abban a kocsiban volt, amiben mi, így az odaút ingyen volt. Amúgy babakocsi nélkül mentünk, így elég nagy bátorságról ad tanúbizonyságot, hogy bevállaltam ezt az utat, egy eléggé irányíthatatlan poronttyal. Hogy miért nem hajlandó fogni a kezem??? Megálltunk egy bodega pékségnél, ott úgy fizettem, hogy ő közben ült a hóban. :S De összességében azért egészen jó magaviseletű volt.
Kellemesen éreztük magunkat, elvoltak a gyerekek, mi meg jót dumáltunk (bár azt kicsit untam, hogy a pszichológusnak tanult barátnőm, aki kissé polihisztornak képzeli magát, mindenáron győzködött, hogy minden oksa a lánnyal, nem értem, hogy miért olyan nehéz beismerni, elfogadni ha valaki más. Mondjuk a végére már elismerte, hogy vannak furcsaságai. Érdekes amúgy, mert nekünk szülőknek a legnehezebb szerintem beismerni, ha valami gikszer van az utóddal, nem értem, a kívülállóknak miért nehéz nem homokba dugni a fejüket, és észrevenni a dolgokat. Ezzel csak megnehezítik a helyzetet, de mind1). Lehet, többször is ki kellene mozdulnunk, amióta hidegebb van, eléggé begubóztunk. Na majd változtatunk ezen.
Most tervezem nagyon, hogy elmenjünk uszodába, még mielőtt újra bezárják, ugyanis nemrég ez történt, mert nem fizették a számlákat... Most erről inkább nem írnám le a véleményem, csak annyit, hogy röhej, hogy mindent bezárnak lassan ebben a városban. Szóval remélem nemsokára pancsolunk egy nagyot, na meg persze jó lenne szánkózni is, de eddig még csak mutatóba esett. Biztos tetszeni fog neki, vettünk műanyag szánkót (a fából készültek nagyon drágák) és a szobában már kipróbáltuk. :D

És a végére egy kis paraanyuság: Zoé blogjában olvastam, hogy átesett egy nyisszantáson a kis hősleány, és ennek oka az volt, hogy le volt nőve a felső ajka, vagy az ajakféke vagy mi. Több tünet is arra utalt, hogy a Cukinál is lehet hasonló, így bekukkantottam a szájába, és valószínűleg nála is ez lehet. o.O Majd ha megyünk a gyerekorvoshoz, megérdeklődöm, hogy nem kellene -e megnyirbálni egy kicsit. Amúgy még ez is okozhat beszédkésést, szóval durva. Na nem aggódom rajta, de elgondolkodtatott. Nyelvletapadásról hallottam már, de azt nem is tudtam, hogy a felső ajaknál is lehet ilyen. :O

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése