lassandebiztosan

2021. január 22., péntek

2020. 12. 23.

A kutyafuttatóban voltam a jószágaimmal, mikor csörgött a telefonom, apu hívott, hogy anyut hazaengedték. Mondom, mi??? 

December 16-án került be a kórházba és akkor is hasonlóan meg voltam döbbenve, ugyanis nyaki uh-ra ment, mert élelzáródása volt (2015-ben diagnosztizálták, de nem igazán törődött vele, mert félt a további vizsgálatoktól), pár napja zúgott a füle, szarul volt, így megvizsgálták. Erről tudtam, örültem, hogy hamar kapott időpontot is. Azt hittem, hogy az eredményről akar beszámolni telefonon, ehelyett mondta, hogy épp mentővel viszik át a pszichiátriára. Mondom, tessék??? Nem értettem, hogy hogy lett nyaki uh-ból pszichiátria. Nagyon el sem tudta (akarta?) magyarázni. Otthon hagyta a beutalóját, aztán a pszichiáterétől kért segítséget, majd mentő. 

Másnap hívtam az orvost, aki szerint jól van, nincsen semmi probléma, ha marad így, akkor hétfőn haza is engedik. Később ezt anyunak is mondtam, de ő tiltakozott, nem igazán értettem, hogy mit beszél, mit szeretne. A cumójából nem engedték kivenni állítólag a váltó nadrágját, valami melegítő alsóról is beszélt. Ez az összes beszélgetést jellemezte, le volt lassulva, nehezen volt érthető. Ezért sem gondoltam volna, hogy hazaengedik, én éreztem, hogy nincs jól és én marha azt hittem, hogy ezt a szakemberek is biztos észreveszik....  Amikor beszállították, azt mondta, hogy minimum 2 hetet bent lesz, telefon nem lehet nála. Látogatási tilalom is volt. Lehet, hogy ezért (vagy azért, mert nem okos a telefonja vagy nem tudom), du. 2-5-ig lehetett hívni. Majdnem minden nap beszéltünk, de bevallom legtöbbször elkeseredtem és ideges lettem. 

Apám 23-i hívásakor volt egy nem fogadottam, visszahívtam, a fodrász volt, hogy mehetek előbb. Ennek nagyon örültem, mert előző nap akartam megcsinálni a mézeskalácsot, de nem volt itthon fűszerkeverék. Vagyis volt, csak épp 5 éve lejárt, gondoltam akkor inkább nem használom fel, meg el voltunk csúszva időben is, így elnapoltam, ezért örültem, hogy mehetek hamarabb hajat vágatni, lesz idő sütögetni, meg meglátogatni anyut. Szerencsésnek éreztem magam, mert az utolsó fűszerkeveréket és az utolsó előtti szilikon nyújtólapot vettem meg. Komolyan kezdtem annyira jól lenni lelkileg, hogy az ilyen dolgoknak is szívből tudtam örülni. 

A macska kivételével mindannyian átmentünk. Nem igazán reagált ránk, nem volt az igazi, árnyéka volt önmagának. Arról beszélt, hogy nagyon nagy bajban van, mindent elrontott, el fogják venni a házat, mert hamarabb eljött a kórházból és mivel egyedül öltözni sem tudott, így azt mondták neki, hogy bírósági ügy lesz belőle. Hiába magyaráztuk neki türelmesen, türelmetlenül, kézzel-lábbal, nem értette meg, hogy ilyen a világon nincs. Mutattam neki a zárójelentésen lévő orvosi pecséteket, azzal is próbáltam meggyőzni, hogy teljesen legálisan van itthon, nem követett el bűncselekményt, nem állt kényszergyógykezelés alatt, nem lesz semmi baj. De csak ismételgette tovább, hogy elveszik a házat. Tekintete üres volt és még az unokának és a kutyáknak sem örült, máskor oda meg vissza volt tőlük. A zárón láttam a bekerülés okát: szuicid késztetés. Megkérdeztem, hogy meg akartál halni? Ez igaz? Nem válaszolt. Annyit még elmesélt, hogy bántották, végighúzták a folyosón, kiabáltak vele, hogy "Mi van, meg akarsz dögleni?", savanyúval kenték be a száját, majd valami kanálszerűvel kifeszítették és így adtak be neki gyógyszert, amitől fuldoklott, majd kikötözték. Nem kérdőjeleztem meg, nem hinném, hogy kitalálta volna, nem volt hazudozós. Az viszont átfutott az agyamon, hogy talán túloz vagy hallucinált. Mondtam neki, hogy sajnálom és igyekeztem rávenni, hogy próbáljon megnyugodni, itthon van, nem fogja bántani senki.

3/4 8 körül hazajöttünk a hülye kijárási tilalom miatt.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése