lassandebiztosan

2018. január 30., kedd

Fogorvos, ovi, nátha, köhi

Ez a hétkezdés remélem kevesebb könnyel fog járni, mint az előző! Hétfőn (01.22.) kezdődött azzal, hogy eltűnt a fogorvostól kapott matrica az oviban... Egész délután ki volt akadva. 

Előző nap anyuval is összevesztem, mert nem tudja a határokat. A volt barátnőm(?)nek olyan álinfókat csepegtetett, amiknek mi nem örülünk. Az életem ezen szálát elvarrtam és bosszant, ha valaki a megkérdezésünk nélkül beszél badarságokat. Hogy konkrétumot is említsek, elmondása alapján a párbeszédük egyik része valahogy így zajlott:
Anyu: - A lányom nem tudja feldolgozni, hogy autista a gyereke.
Exbarinő: - Pedig ezen túl kell lépni, ennyi. (3 nt gyermek anyukája az illető)
Anyun azért is akadtam ki, mert honnan veszi, hogy én nem dolgoztam fel? Belelát az agyamba? Még ha valamilyen szinten igaza is lenne, akkor sem kellene ezzel előjönnie egy számomra már vadidegenné vált valakinek. Pláne, hogy a volt barátnő is azon sokak közül az egy, aki hülyének nézett/néz(?) és azt szajkózta, hogy minden rendben, csak én vagyok a túlaggódó rinyapina. A pszichológus testvére is hasonló állásponton volt...

Visszatérve a fogászati vizsgálatra: nem tudtam róla (vagy elfelejtettem, de ennyire nem lehetek szenilis szerintem, mindig nézegetem a faliújságot, ha fontos időpontról szólnak, akkor felírom, stb.). Szerencsére nem késtünk el (többször volt már ilyen vizsgálat és akkor kérték, hogy előbb menjünk, meg maradjon a kinti gatyó, hogy csak cipőt kelljen cserélni.)

De ami bevallom, letaglózott, hogy vissza kell menünk. Volt már ilyen, de akkor csak barázdazárásra, most viszont az aláhúzott indok: "fogazati/harapási rendellenesség"... Igen, mélyharapásos. (Az apja és én is azok vagyunk.) Természetesen visszamegyünk, de ha van rá lehetőség, akkor elhalasztanánk a fogszabis kérdést. Elég lesz neki bőven az iskolakezdés után és tudtommal kora felnőtt korig simán lehet fogat szabályozni, sőt utána is. 

Változnak a dolgok, ezzel tisztában vagyok, de az én gyerekkoromban még fúrtak tejfogat, szabályzót meg csak azután javasoltak, miután az összes tejfog kiesett. Mostanában meg nem tömnek a legtöbb helyen tejfogat, fogszabályzót viszont már nagyon korán javasolnak. Hozzá nem értőként azonban vannak fenntartásaim... Főleg, hogy kivehető és rögzített fogszabijaim is voltak.

Másnap, kedden meg jött azzal boldogan kifele a leányzó, mikor mentem érte ebéd után, hogy szerdán szép ruhába kell majd jönni, mert mennek iskolalátogatóba. Nekem már ez egy kicsit necces volt (mi a f*szomért kell külsőségekhez kötni egy látogatást). De ami ezután jött, az végképp elborította az agyam, ugyanis az óvónő közölte, hogy mivel köhög, folyik az orra, így ha lehetőségem van rá, akkor ne vigyem leszek szíves másnap. Értem én, de basszus, előző héten is hasonló állapotban volt, de az aheti óvónőt nem zavarta, legalábbis nem szólt... Meg őt sem keddig. 

Szintén egész délután zaklatott volt, mint előző nap, sokat sírt és engem hibáztatott. Nem értette meg az ok okozati összefüggéseket. :( Fájt és mérges voltam én is! Persze nem vittem szerdán, meg egész héten. De még mindig náthás és köhécsel is. De ennyi erővel akkor szinte soha nem mehetne oviba. Az első 2 év alatt alig volt beteg, az utóbbi kettőben viszont durván sokat. Kedve jó, hőemelkedése sincs, tudtommal már az orrfolyás megjelenése előtt is fertőzhetnek, szóval akkor ha egy jókedvű, energikus, ugyanakkor náthás és göthös gyerkőcöt nem lehet közösségbe vinni, akkor kit? És írom ezt úgy, hogy én könnyen vagyok, mert hazahozhatom bármikor, de akik dolgoznak?  Nem egyszerű és jócskán megosztó ez a téma.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése