lassandebiztosan

2016. április 21., csütörtök

Az autizmus gyógyítható!!!

Fortyogok dühömben pár napja... Az egyik ismerősöm osztotta meg a Mindmeghalunk.com ezen bejegyzését a fb-on; ami egy olyan emberről szól, aki már régebben (pár hete, hónapja) is felcseszte az agyamat, most meg pláne. Nemrég még csak szülőcsoportokban próbálta hirdetni az "igét". Páran lehurrogtuk, de hozta az elvárt reakciókat. Szerinte a kezében van egy olyan viselkedés tréning vagy mi a tököm, ami a ráktól kezdve a párkapcsolati nehézségeken át az autizmuson keresztül mindent GYÓGYÍT. Mindenre jó!!! Már ezen a szón kiakadtam és ezt szóvá is tettem másokkal egyetemben, kár hogy nem csináltam képernyőmentést az "okosságairól"! Áh, na mire feldolgoztam ezt a traumát :P (mármint a szülőcsoportos ámokfutását az illetőnek), erre jött ez a riport, amit nemrég láttam. Amin teljesen megrökönyödtem, felháborodtam és még a hideg is kirázott. Többször megnéztem, mert nem akartam elhinni, hogy ez a faszi nyilvánosságot kapott...



Zoltán, a mindent tudó szerint 5:56-6:08.: "Úgy gondolja, hogy az autizmus egy érzelmi sokk hatására alakul ki, a fogantatás pillanatában illetve az anyaméhben. A gyerek ezzel a sokkos állapottal jön a világra, a mentális tréninggel ezt a sokkot oldja ki."

Az idézett rész engem kísértetiesen emlékeztet a régebbi feltételezésre, miszerint az anyuka/apuka tehet arról, hogy a szegény gyermek autista lett (fridzsider-szülő). És jön a traumával meg a kisfaszommal. Eredményt nem tud felmutatni (Ricsi anyukájának nyilatkozatát nem tudom korrekt, hiteles adatként kezelni), a fb-oldalán is csak valami védjegyes fecnit lobogtat... Meg nagy "igazságokat".

Végtelenül károsnak tartom az ilyen és ehhez hasonló bűvészek, mindent tudó, mindenkin "segítő" emberek tevékenységét (persze jó pénzért segítenek...). Mind az autikra, mind a szüleikre, mind a közvéleményre negatívan hatnak. :(

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése