lassandebiztosan

2015. február 11., szerda

Nem tehetsz róla!

Már akkor felkaptam a vizet, mikor először olvastam a rendőrség egyik "csudálatos" bűnmegelőzési videójáról. Aztán látni már csak hab volt a tortán...


(Valószínűleg mazochista vagyok, hogy végignéztem). Valami borzalom. Ha valaki nem látta volna, ez az áldozathibáztatás egyik példája, ami számomra elfogadhatatlan és felháborító. NEM TEHET SEMMIRŐL A NEMI ERŐSZAK ÁLDOZATA, ELSZENVEDŐJE!!! Még akkor sem, ha miniszoknyában van vagy mély a dekoltázsa, esetleg flörtöl vagy netán matta részeg. Egy elgondolkodtató hozzászólás, amivel teljesen egyetértek:

Forrás: http://444.hu/2014/11/22/tudod-mit-uzen-neked-a-rendorseg-ha-egy-buli-utan-megeroszakolnak-tehetsz-rola/

Ez a történet pár hónapos, de szerencsére nem vész az idő homályába! Ilyen kampányvideók mellett ha elmegyünk szó nélkül, akkor birkák vagyunk. Most gondolom jönnek páran azzal, hogy biztos megerőszakoltak, de szerencsére nem volt benne részem; de szociálisan vagyok annyira érzékeny, hogy nem tudok szó/kép nélkül elmenni amellett, amit nem tartok megfelelőnek, helyesnek. Ez azért is jutott eszembe, mert mikor a melegek kirekesztése ellen emeltem fel a hangom, akkor megkaptam, hogy biztos leszbikus vagyok. Engem ez csak olyan szinten zavar (gondoljon rólam bárki bármit, teszek rá magasról), hogy azt feltételezik rólam, hogy csak az olyan társadalmilag fontos ügyek érdekelnek, amik velem kapcsolatosak. Bocs, de nem vagyok ennyire énközpontú. Őszintén sajnálom! (Lósz*rt! :) )

A félresikerült rendőri kampányvideó (és a hozzá kapcsolódó társadalmi egyenlőtlenségek valós veszélye, káros mivolta) miatt jött létre a (szerintem) nagyon is fontos és hasznos kezdeményezés, mely a Nem tehetsz róla, tehetsz ellene nevet kapta, utalva a "tehetsz róla, tehetsz ellenne" áldozathibáztatós blődségre.

Ha szeretnétek csatlakozni, akkor ne habozzatok, készítsetek képet, töltsétek fel, osszátok, fogjunk össze, hallassuk a hangunkat, ne dugjuk homokba a fejünket könyörgöm!

A #anemaznem hashtag alkalmazásával könnyedén részt vehettek benne (én már megtettem az alábbi képpel), elég feltölteni egy fotót a témával kapcsolatban az Instagramra vagy a Facebookra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése