lassandebiztosan

2016. november 8., kedd

Szegény embert az ág is húzza...

Annyira igaz ez a mondás sajnos! Saját bőrünkön is többször tapasztaltuk már. Erre a legfrissebb példa, hogy a "kedves" bank, akinél (még egy kis ideig vagyok), kib*szott velünk.

Az elejéről kell kezdenem, hogy érthető legyen, hogy miért vagyok felháborodva ennyire:

2010.: Esküvőre készültünk, a bankkártyára érkező fizetésemmel megegyező hitelkeretért kuncsorognom kellett, külön elbírálás volt, meg minden, nagy nehezen megadták ezek a cukikák. Hurrá.

2011-2016.: Mivel egyre több pénz ment a kártyámra, így ők automatikusan növelték a hitelkeretemet (gyes, családi; majd ápolási, emelt csp), a hozzájárulásom, megkérdezésem nélkül. Jó, biztos benne van valamelyik sokadik kisbetűs részben, amit figyelmen kívül hagytam sajnos a szerződéskötéskor. Úgy voltam vele, hogy nem is rossz ez, mert hát így ha váratlan kiadás merülne fel, akkor tudunk hová nyúlni. Úgy hozta az élet, hogy hónapról-hónapra nagyobb mínuszba mentünk le, mert máshogy nem ment. Kimerítettem a hitelkeretemet maximálisan, ami 270 ezer volt. Erre az összegre úgy kb. havi 5000 Ft-os költség (kamat, kezelési költség, füttyfene meg kisf*szom) van a többihez hozzáadva. Így úgy döntöttünk, hogy megpróbáljuk visszafizetni, erre az egyetlen lehetséges opció egy gyorshiteles, nagy thm-mel dolgozó group hitele volt.
Bementünk a bankba, befizettük, kértük a hitelkeret csökkentését 80 ezerre, az ügyintéző nő nem is nagyon értette; azt hitte, hogy növelni akarjuk a keretet, a hitelképességi bírálat lefuttatása után még közölte is, hogy "de hát önnek még Diákhitele is van, és ezt nem is közölte!". Nem mondja? o.O (amit nem kell fizetnem, mivel gyes-en vagyok, emiatt kifelejtettem a bevallandó hitelek közül; persze ha lenne miből, akkor most érné meg visszaperkálni, mert így nem lenne az, hogy 120 éves koromig kell törlesztenem a minimum összeggel, amit talán ki tudok gazdálkodni...) Aztán világossá vált számára, hogy mit szeretnénk, aláírtam hatmillió papírt. Megkérdeztem, hogy ez az SMS-ben növeljük/csökkentjük a hitelkeretet dolog még van -e, mire határozottan azt mondta a hölgy, hogy már nincs. Hittem neki. Kár volt! Hisz azt elfelejtette mondani, hogy ez csak a hitelbővítésre igaz... Legalábbis erre merek következtetni, mert a keret csökkentése ugyanúgy "szívélyes" SMS-ben történt.

Ennek oka az, hogy mivel nyár óta nem utalódik a fizetésem a számlámra, hisz fel kellett mondanom (nem tudtam kire bízni a Cukit); így a rendszerben ez a mínusz huszonezer akkora nagy bűn, hogy hiába megy rá lóvé (gyes, emelt csp, ápolási díj), hiába vagyok 11 éve a partnerük, hiába van náluk ltp-m, amit böcsülettel fizetünk és még sorolhatnám; lekakilják. Nem azt várom, hogy nyalják ki ezért a valagam, de egy kis tolerancia, rugalmasság nem ártana és nem esett volna sz*rul, ha nem hoztak volna olyan helyzetbe, hogy ha nem lett volna megtakarításunk (szintén ezeknél), akkor vagy fűtés/kenyér/víz/áram nélkül maradtunk volna. Igazán "felemelő" lett volna azon tanakodni, hogy vajon melyiket nélkülözzük inkább. Télen. Panelban... De a paneléletnek hála, vagyis inkább az elfuserált panelprogramnak köszönhetően (van egy lakó a soron, aki foggal körömmel küzd ellenne, minimum 6 éve harcolnak), mi is kötöttünk anno lakástakarékot, melynek kedvezményezettje a panelsor, de a mi nevünkön volt a számla. Ez volt a vésztartalék, ami most annyira jól jött, hogy nem tudom szavakba önteni, hogy mennyire örültem neki, ez húzott ki bennünket a csávából. Rendes volt a közösképviselő, hisz gyorsan eljárt, a banknál (szintén a genyánál van a tömb lóvéja) lenyalták a 3%-ot az azonnali kifizetésre, meg természetesen buktuk az állami támogatást, de legalább nem kerültünk megoldhatatlan sz*rba! Így fűtésszezonban. Karácsony előtt. Bevallom, a pesszimista énem már vizionálta, hogy nem lesz idén karácsonyfa, ajándék, ünnepi étel. :( De ezért is jó így hozzáállni a dolgokhoz, mert így csak pozitívan csalódhat az ember. ;)

A bank részéről azért érdekes, hogy 2 évig nem zavarta őket, hogy -300 ezerben voltam úgy, hogy 100 ezer sem ment a számlámra; de most,  hogy én a keretemet önkényesen csökkentettem -80 000-re, majd 25 ezerrel kevesebb volt a bevétel, pár hónap alatt le tudták venni 0-ra a keretem. Mindegy, úgy vagyok vele, hogy így legalább nem kérdés, hogy megszabadulok -e tőlük... Amint elintézem a gyes/ápolási utalását férj számlájára, megszüntettem a csudába.

Szerdán voltam bent elintézni a nullázásból adódó kellemetlenségeket (számlámra való befizetés, mert az esedékes lakástörlesztést sem tudták a semmiből leszedni, de ha van lé újra rajta, akkor automatikusan megpróbálják levonni, hogy egyem zuzájukat nekijük... Amúgy cuki volt vagyis inkább vicces az ügyintéző, hisz felhívta a figyelmem, hogy lehetne újból kérni a hitelkeret bővítését, hogy legalább a lakástörlesztőt le tudják nyalni. Köszöntem szépen, de nemet mondtam. Elmeséltem neki, hogy milyen elégedetlen, félreinformált ügyfelük vagyok, de nem hatotta meg. 
Nem is ezt vártam volna, de akkor is nah. Örülök, hogy hamarosan megszüntetem a számlám!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése