lassandebiztosan

2016. szeptember 20., kedd

Ovi, rajz, ilyesmik

(Mindig megdöbbenek, hogy milyen "csudijó" címeket tudok adni egy-egy bejegyzésnek, bocsánat érte... :D )

2 nap ovi után hétvégén már tüsszentett sokat, majd vasárnap este már sejtettük, hogy ebből másnap nem lesz ovi. Sajna a megérzéseink nem csaltak. Kicsit bűntudatom is van, mert lehetett volna annyi eszem, hogy már a nyár vége felé elkezdhettem volna erősíteni az immunrendszerét, de ez kimaradt (Béres csepp híve vagyok ilyen téren). A gyümölcs/zöldség meg nem a kedvence, nyáron sem vitte túlzásba ezek fogyasztását, így szerintem ezeknek is "köszönhető", hogy ilyen hamar kidőlt. Na meg mondjuk ha azt nézzük, most került először nagy létszámú közösségbe (jó, ez is kicsit önnyugtató, nézzétek el nekem!)
Így 1 hétig nem ment. Nem volt egyébként nagyon beteg, de jobbnak láttam itthon fogni. A köhögése volt durva, szegénykémet az egyik nap annyira erőltette, hogy be is hányt többször. :/ Az egyik alkalommal elbaltáztam a lavór elhelyezését, így egy adag ment a lábára is és megijedt, sírt. De azért vigasztalható volt, de úgy sajnáltam. Mikor hisztiből "sír", akkor hülyét kapok tőle; de mikor igaziból, akkor a szívem szakad meg érte. Kapott antibiotikumot is és megfordult a fejemben, hogy mi van, ha allergia miatt adta ki a gyomra tartalmát, de később igazolódott, hogy nem ez áll a háttérben, hanem a szűnni nem akaró köhögés volt a ludas. Érdekes volt viszont, hogy este, alváskor alig, de nappal szinte megállás nélkül erőltette. Lehet, nem kellett volna az orvos utasítását ennyire betartani, ugyanis köptető  hatású cuccot írt fel száraz köhögésre, na mindegy. A hányás után egy gyógyszerész javaslatát fogadtam meg és szerencsére bevált. És le a kalappal előtte, mert úgy mentem be, hogy ajánljon valamit a mostani szer helyett (az orvos nem rendelt, ügyeletre emiatt meg hülyeség lett volna menni), de ő azt javasolta, hogy hagyjam el kis időre a köptetőt, ne vegyek most semmit helyette, várjak kicsit. Igaza lett szerencsére.

Mikor itthon volt a betegség miatt a nagylány, az apukája pont a szabiját töltötte. Ez nagy mázli volt számomra, hisz pár nap csúszással én is kidőltem. És a vizsgálatra majd kontrollra való elvitelben is maximálisan a segítségünkre volt. :) (Én nem merem biciklivel fuvarozni, autónk nincs, az orvos meg 2 km-re van és ez a táv, ami oda-vissza ugye 4 km, egy beteg/gyógyulófélben lévő gyerkőcnek, aki ráadásul utál hosszútávon sétálni, nem igazán kellemes.)

Azóta, hogy lekopogjam, jól van. Szeret is oviba menni, bár az szerintem kicsit bezavarja, hogy egyik héten I. néni, a másikon meg M. néni van délelőttönként. Ez az első ovis évben sem volt egyszerű; úgy tűnik, hogy most is okoz némi fennakadást. (A 2. évben, tavaly mindig ugyanaz az óvónő és asszisztens volt, nem is volt semmi probléma.) De meggyőzhető, sokat segít itt is, hogy ismeri a napokat.

Az ovi kezdete óta szinte minden nap rajzol!!! Ez azért akkora világszám, mert eddig utálta. Most meg önként műveli. Ügyesen előveszi a papírt, filceket (jó, az elpakolással vannak még problémái, de hát kicsire nem adunk, de azért dolgozunk azon, hogy rendszerető legyen :) ). Az egyik ilyen délutáni rajzolásnak lett az eredménye ez a családrajz, aminek nagyon örültem:

balról-jobbra: cica, kutya, Ő, apukája, alatta másik kutya, én

Annyira édes, hogy még a jószágokat is odarajzolta. Anyja lánya. Az apja is szereti az állatokat, de én jobban állatbolond vagyok; örülök, hogy örökölte ezt tőlem. Nagyon cuki és gyengéd velük. Olykor nem egyszerű 2 kutyával és 1 macskával panelban, de többszörösen kárpótolnak minden nap.

A kaka viszonylag műkszik a kakanaptárral/versennyel és a kinek boldog a kakája elbeszéléssel. Egyre kevesebbszer kell Guttalax/kúp. Múlt héten 5-ször kaksizott! Nagy benne a versenyszellem, muszáj kihasználni ezt szerintem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése